Pravzparav tekmovalni del sezone 2018/19 še ni povsem končan, saj so v (zaključnem) pogonu še nekatere mlajše selekcije kluba. Je pa zato zaključena članska sezona, ki je bila polna vzponov in padcev, končala pa se je v polni Športni dvorani Domžale, ko so Helios Sunsi pred svojimi navijači v polfinalu končali letošnje državno prvenstvo. O letošnji članski zgodbi, mladih ekipah in ostalih organizacijskih spremembah, je spregovoril direktor kluba Matevž Zupančič.
Članska ekipa in rezultati
Za člansko ekipo je sezona, v kateri smo v štirih tekmovanjih odigrali kar 63 uradnih tekem. Če temu dodamo še 10 tekem v pripravljalnem obdobju, je jasno, da je za nami napornih deset mesecev treningov in tekmovanj, v katerih smo dosegli cilje, ki smo si jih zastavili pred sezono. Polfinale Lige Nova KBM in zaključni turnir Pokala Spar sta nadgradnja lanskega rezultata. Še posebej, če upoštevamo, da smo vzporedno nastopali tudi v Ligi ABA 2 in se, zaradi pokalnega tekmovanja, nekaj mesecev soočali celo z ritmom treh tekem tedensko, si letošnje uvrstitve gotovo lahko štejemo za uspeh.
V Ligi ABA 2 in drugem delu državnega prvenstva smo, iskreno, pogrešali kakšno zmago več, a je potrebno upoštevati, da so nas v pomembnem obdobju močno sklestile poškodbe in nekaj nujnih rošad v ekipi, zato nam to ostaja izziv za prihodnost.
V skladu s klubsko usmeritvijo so veliko priložnosti znova dobili mladi domači košarkarji, za katere upamo, da so si skozi številne tekme pridobili izkušnje in okrepili samozavest, ki jo bodo potrebovali, če želijo “odskočiti” med nosilce, profesionalce in celo reprezentante.
Veseli me, da smo imeli med sezono pogum člansko ekipo zaupati mlademu slovenskemu trenerju, Dejanu Jakari, ki je skupaj s štabom iz razpoložljivega potegnil kar največ.
Mlajše selekcije
Sklepno dejanje sezone bo letos zaključni turnir državnega prvenstva za selekcijo U15. Helios Sunsi smo tako edini klub v državi, ki se je uspel uvrstiti na zaključne turnirje prav vseh tekmovalnih generacij, zaradi česar znova krojimo sam vrh v seštevku Pokala mladih. Kot kaže letos, v samem rezultatskem smislu ne bomo ponovili lanskega izjemnega uspeha, ko so fantje, razen ene same, osvojili prav vse lovorike.
To seveda ne spreminja naših načrtov, saj delo z mladimi, bolj kot same medalje, osmišlja razvoj igralcev. Prav tu smo z zgodnjim odhodom nekaterih največjih talentov znova naleteli na že dobro znano sladko-kislo problematiko, ko se, zavoljo rigidnih pravil krovnih košarkarskih organizacij, dobro delo ne nagrajuje ustrezno. Istočasno se s tem nevarno pod vprašaj postavlja ekonomski motiv vlagateljev v ta šport in onemogoča dolgoročno “programiranje” članske ekipe. Vseeno moramo povabila priznanih sredin, npr. Real Madrida ali Valencie, jemati kot pohvalo za naše delo, fantom, ki se odločijo za odhod, pa nuditi oporo in jim pustiti odprta vrata za morebitno vrnitev.
Eden od stebrov našega delovanja je bila tudi v pretekli sezoni Šola košarke, ki za otroke poteka brezplačno po enajstih šolah v Domžalah in okolici, letos pa je sodelovala tudi v premierni izvedbi turnirja Junior NBA in bo svoj zaključek doživela na tradicionalnem poletnem taboru v Savudriji. Z vključevanjem staršev in okolja prav preko Šole košarke stremimo k oblikovanju širše družbeno odgovorne družine, ki dela Helios Sunse več kot samo košarkarski klub.
Organizacijski premiki
V klubu smo si minulo poletje za cilj zadali po najboljših močeh razbremeniti odvisnost izključno od generalnega sponzorja, podjetja Helios, in si s tem izboljšati izhodišča pred novim pomembnim obdobjem, ko bo le-to potrebno obnoviti.
Ocenim lahko, da smo bili, glede na majhnost tržišča, pri tem inovativni in uspešni. Vse nosilne mlade selekcije smo uspeli financirati s pomočjo lokalnih podjetij, po katerih so ekipe tudi nosile imena. Naj se na tem mestu tako zahvalim podjetjem Matica MB, As Domžale Moto center, Coris, Skupina Vzajemci, TPS IMP in Lavaco. Tradicionalnim zvestim pokroviteljem Občini Domžale, Telekomu Slovenije in Zavarovalnici Triglav se je kot srebrni sponzor pridružilo podjetje Hive Terminal. Poleg tega smo modernizirali način prodaje vstopnic, vadnin in članarin ter občutno povečali prihodke iz tega naslova, s čimer je bilo omogočeno urejeno poslovanje kluba skozi celotno sezono, v kateri smo zaprli tudi določene obveznosti, ki so klub bremenile še iz preteklosti.
Veseli nas lahko, da smo sezono zaključili v skoraj polni dvorani, kar si v prihodnje želimo doživeti bolj pogosto, tudi na manj pomembnih tekmah kot je to polfinale proti renomiranemu nasprotniku. Vsekakor se bomo na parketu in ob njem za to trudili po najboljših močeh.
Matevž Zupančič
direktor KK Domžale